2011年5月5日木曜日

i know that i don't know/自分が無知であることを知っている

it was a boy from Senegal, that has told me things that I don't know.
ボーイフロムセネガルが私の知らないことを教えてくれた。
 About Africa. About living in Japan being Senegalese, and the food.
アフリカについて。アフリカ人として日本に住むことについて。セネガル料理について。
 We watched TV news together, eating the food he fixed.
彼が作ったごはんを食べながら共に海外ニュースをみた。
 About Nigeria, Libya, and other places I didn't even know... 
Where a lot of people are killing eachother, not being able to live normal life.
ナイジェリア、リビア、そして私の知らないその他の国々。
沢山の人が殺し合い、普通の暮らしをできていない事実。私の知らない事実。
You are in a very good country, you know. He said. But no, I don't think I know.
君が住んでいる国はとても良い国なんだ。知ってる?と彼は聞いた。
でもごめん、そのあたり、よくわかってない。と私は応えた 
I am too full of myself, stuck in the past. 
私は自分のことで精一杯で周りが何も見えていない。
 I only know that the laundry will dry by the night time.
私が知っていることと言えば夜になれば洗濯物が乾くことくらい。
At least, i know that i don't know.
「何も知らない」ことを知っているくらい。
Well, oh yeah. I know that that there are so much love surrounding me,
which is such a blessing.
ああ、でも。色んな愛に囲まれていることは知ってる。
それが私を生かしてくれていることも。

0 件のコメント:

コメントを投稿